La  25 de ani la Revoluţie, în percepţia comună  a societăţii româneşti – societate civilă ca şi administraţie – serviciile publice de bază (adică cele care ţin în relaţie directă cetăţeanul cu administraţia şi care au impact direct asupra veniturilor gospodăriilor) se identifică preponderent  cu serviciile de utilităţi: apa, canalizarea, salubrizarea, transportul public, încălzirea în sisteme centralizate. Desigur, după puţină reflecție, dimensiunea publică este recunoscută şi serviciilor de sănătate, educaţie, sociale şi altele dar acestea din urmă sunt percepute oarecum ca o obligaţie firească a autorităţilor. Dar dacă trebuie să catalogaţi telecomunicaţiile sau electricitatea sau energia în genere? Aproape nimeni nu le-ar recunoaşte caracterul « public » sau nu le-ar include în responsabilitatea administraţiilor.

Puteți consulta integral suportul prezentării ținute cu ocazia Conferinței 25 de ani de mediu în România

 

 

 



«


»

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *